בית ספר ניר - מחנכים לאורו של חזון: מקום בו יוצרים בהנאה, מחנכים בשמחה ובאווירה נעימה. מקום בו תלמידים, מורים והורים מרגישים שייכים, בטוחים ומעורבים בקהילה. מקום בו הכל מחויבים לחרות, לכבוד , לשיווין, לעזרה ולקבלת השונה כערכי בסיס ומחנכים לאורם. מקום בו מחויבים למיצוי היכולות של כל פרט תוך התחשבות בצרכיו הייחודיים. מקום בו מחנכים על ברכי העבר, מכשירים ומעצבים את אזרחי המחר.
הישגי בית ספר "ניר" תשע"א- תשע"ח. 1. שנת הלימודים תשע"א - עברית - מצטיין מחוזי ביוזמות ותכניות לשנת השפה העברית במעמד שר החינוך גדעון סער. מצעד הספרים - מקום ראשון מחוזי בהכנת ספר דיגיטלי לכיתות ה'-ו' .2. שנת הלימודים תשע"ב -אמנות - פרס ארצי בתחרות ציורים, פוסטר השלום, בנושא: "ילדים יודעים שלום". 3.שנת הלימודים תשע"ג - מוסיקה - מקהלה מצטיינת מחוזית 5.5.13. מתמטיקה – נבחר להדגים שיעור בגיאומטריה בכנס הארצי של החינוך המתמטי ב- 3.7.13 בנושא : "אסטרטגיות שונות לחישוב נפח תיבה" בפני מפקחים, מדריכים, רכזים ומורים למתמטיקה. מתמטיקה - נבחר להדגים בעיר במסגרת יום למידה מתוקשב שילוב התקשוב לצד פדגוגיה איכותית משובחת במתמטיקה. חינוך גופני - אתלטיקה קלה, מקום שלישי בתחרות המחוזית לכיתות ו' 4. שנת הלימודים תשע"ד - חינוך לבטיחות בדרכים- מצטיין ארצי בחינוך לבטיחות בדרכים 11.6.14 הוענק פרס השרים, שר החינוך ושר התחבורה, בחינוך לבטיחות בדרכים. 5. שנת הלימודים תשע"ו - כניסה לתכנית "בית ספר מוביל פדגוגיה איכותית"- שנה א'. ניסוח עיקרון פדגוגי: טיפוח מעורבות חברתית ולמידה משמעותית במרחבים מגוונים יצמיחו תלמידים יוזמים ופעילנים. הצגת מרחב למידה חדשני מעורר השראה, הנותן מענה לדרכי הוראה ולמידה המותאמים לצרכי המאה ה-21, בערב החדשנות המחוזי ב- 23.2.16 בנושא "אדריכלות פדגוגית". עברית- ספרייה מצטיינת מחוזית במחוז תל-אביב- מקום ראשון ב- 28.3.16. הצגת ספריית "ניר" בכנס עיון ארצי לספרנים באונ' בר אילן. 6. שנת הלימודים תשע"ז - מעורבות חברתית- מצטיין ארצי בהובלת יוזמות חברתיות בכנס "יוצרים שינוי" 14.6.17 54 פרויקטים חברתיים במסגרות שונות: כיתתיות, 16 קבוצות אקטיבסטיות "ניראים בשטח" ובשעות הפרטניות. קבוצה אקטיביסטית "מנהיגים חברתיים" מצטיינת ארצית זכתה בפרס בזכות הובלת מיזם "רוצה יכולה שווה" לקידום הספורט של הבנות בעיר.מדעים- מקום השני בתחרות ארצית לחקר החלל והאסטרונומיה ע"ש אילן רמון 29.1.17 בהובלת קבוצת "מצוינות 2000 מדעים".
חברת דיבייט- תכנית תקשורת בינאישית השיטה הייחודית של דיבייט מתמקדת בלמידה חווייתית המשלבת תרגולים ופרקטיקה שמיושמים בכל מפגש תוך שימוש בסרטונים, הפעלות, סימולציות ודוגמאות שמוסיפים עניין לקהל. המערכים בנויים באופן שנותן לכל תלמיד הזדמנות להתנסות בכלים הן באופן אינדיבידואלי והן באופן קבוצתי. בכל אחד מהמערכים שלנו שזורים ערכי ליבה מגוונים, לאורך השנה, תלמידי כיתות ד', ה' וקבוצת אקטיביסטים מעורבת, ילמדו מערכים שונים.
סרוק את ה-QR
במהלך שנה זו החלו לפעול בביה"ס 16 קבוצות אקטיביסטיות בכיתות ד'-ו'. שמטרתן להוביל שינוי חברתי ותודעתי בתחומים שונים. לאחר למידה על הנושא כל קבוצה החלה לפעול בהתאם לתחומה, על מנת לעורר שינוי בקרב התלמידים והקהילה.
במסגרת הקבוצות האקטיביסטיות בביה"ס פועלת קבוצת "מנהיגים חברתיים" אשר בימים אלה יוזמת את "שישי חופשי" - הגעה לביה"ס בימי שישי ללא חולצת ביה"ס. בימים אלה הילדים לומדים על המפלגות השונות והם יצאו במסע הסברה לכלל תלמידי ביה"ס. בסופו של מסע ההסברה תתקיימנה בחירות למפלגות השונות.
חברנו ביחד שתי קבוצות"ניראה אותך שגריר" ו-"Active Nir" לעשות מעשה טוב מלא בחוויות. את הבאים לארץ במסגרת "תגלית", לקבל במאור פנים. לתת להם להבין, שפה הם מאוד רצויים.הכנו: גלויות הוספנו QR קוד, קישטנו כרזה ובשוקולדים מילאנו סלסלה. בשדה התעופה, ערכנו קבלת פנים גם לתיירים אורחים שאת ארצנו פוקדים. וכל זאת כדי להראות שארץ ישראל הוא מקום מדהים. בין כחול לבן של בלונים, היה מפגש מדהים בין בני נוער מארצות הברית הגדולה ותלמידנו חדורי מוטיבציה מלאי גאווה. קבוצת "ניראה אותך שגריר".המודרכת על-ידי המורה שרי לוי. מטרת הקבוצה, לעודד בקרב התלמידים בבית הספר ובמקומות נוספים בארץ ובעולם את הגאווה הישראלית. קבוצת "Active Nir" (דוברי אנגלית)המודרכת על-ידי המורה דונה מוריס. מטרת הקבוצה, להציג את פניה היפות של מדינת ישראל בפני העולם ולנסות לשנות דעות שליליות.
הקמת מרכז רכיבה על אופניים בביה"ס ב-21.2.14- מיזם פורץ דרך בעיר "אופניר" היה פרי יוזמה של מורים ותלמידים שפיתחו אף אפליקציה לחוקי רכיבה נכונה. אחד מתוך מיזמים רבים שזיכו את ביה"ס בפרס הצטיינות ארצי בחינוך לבטיחות בדרכים.
מערכת Moodle הינה מערכת לניהול למידה (LMS). מערכת ניהול למידה הנה אחד מהכלים המרכזיים לשימוש סגל ההוראה במאה ה-21. המערכת מנהלת תכני למידה, את תהליך הלמידה ואת תוצריו (כדוגמת מבחנים). למערכת מועלים תכנים חיצוניים של ספקים ושל מורים. כמו כן, מוצגים בה גם תכנים המפותחים בתוך המערכת עצמה. על מנת להתאים את המערכת לצרכי משרד החינוך, ולאפשר חווית שימוש מיטבית, המערכת עברה מקצה שיפורים בנושא נראות וממשק המשתמש של אתרים מלווי קורסים. המערכת מבוססת על תבניות המהוות בסיס לפיתוח סביבות למידה מנוהלות ייעודיות לכל יחידה במשרד.
מסמך אורחות חיים
הישגי בית הספר
לוח מבחנים תשע"ט
למידה מרחוק בחירום
תחומי דעת
מרחבי כיתות
אקטיביזם חברתי
תכנית התקשוב הבית ספרית.
דף קשר מורים - הורים
זהירות בדרכים
"אופניר"- מרכז לרכיבה על אופניים
הנהגת הורים
תשלומי הורים תשע"ט
רשימת ספרים וציוד לשנת תשע"ט
מוודל עירוני
לוח חופשות וחגים
מסע ישראלי